نوشابه گازدار با طعم پرتقالی «میرندا» (Mirinda) 0.15 لیتری از پرطرفدارترین طعمها و انواع نوشابههای این برند خوشنام است. طعم پرتقالی این محصول نهتنها همانند دیگر نوشیدنیها طرفدار زیادی دارد، بلکه از اولین و شاید جذابترین طعمهای سری نوشابههای گازدار میرنداست. این نوشیدنی گازدار با توجه به نوع بستهبندی که در یک بطری پلاستیکی و تقریبا 150 میلیلیتری عرضه شده انتخابی عالی برای پذیرایی در موقعیتهای مختلف از میهمانیهای پرجمعیت و سرو در برخی از رستورانها تا منزل مناسب خواهد بود. بر خلاف باور غلطی که وجود دارد، نوع بطری چه شیشهای، چه آلومینیومی و چه پلاستیکی در طعم نوشابه تاثیری نخواهد داشت. اینکه نوشابه، البته همانند بسیاری از نوشیدنیهای مشابه، مقدار قابلتوجهی قند دارد و برای افرادی که اضافه وزن دارند توصیه نمیشود، از جذابیت این نوشیدنی گازدار کم نکرده و نمیکند.
برند میرندا
«میرندا» (Mirinda) برندی اصالتا اسپانیایی است که به تولید و عرضهی انواع نوشابهی غیرالکلی میپردازد. نوشابههای میرندا تاکنون با طعمهای مختلفی مانند پرتقال (که معروفترین طعم آن است)، گریپ فروت، سیب، توتفرنگی، آناناس، موز، لیمو (دومین طعم محبوب این برند)، انگور و چندین طعم دیگر تولید و عرضه شده است. واژهی میرندا در زبان اسپرانتو به معنی قابل تحسین و شگفتانگیز (admirable) است. گفتنی است میرندا از برندهای شرکت اصلی «پپسیکو» (PepsiCo) است، شرکتی که مالکیت برندهای مطرح و مشابهی نظیر پپسی(Pepsi)، مانتن (Mountain Dew) و سونآپ (7up) را نیز بر عهده دارد. علاوه بر تنوع طعمهای هیجانانگیز، کیفیت اسانس و عرضه شدن در انواع بطری و در ابعاد مختلف از دیگر ویژگیهای مهم نوشابههای گازدار و بدون الکل میرندا محسوب میشود.
طعمهای هیجانانگیز
همانطور که به طور حتم میدانید نوشابهها در سالهای گذشته تنها با طعم کولا که حاوی عصاره دانههای کولا بودند، تولید شده و به بازار عرضه میشدند. دانههای کولا میوهی درختی با همین نام است که قدمتی طولانی دارد و در کشورهای آفریقایی به وفور یافت میشود. کولا سرشار از کافئین و تئوفیلین است و عملکردی شبیه قهوه، در بدن دارد. بنابراین با استفاده از آن میزان خوابآلودگی در افراد به شکل قابل توجهی کاهش یافته و کمتر میشود. همچنین ماده کافئین و تئوفیلین موجود در دانههای کولا برای درمان بیمارانی که مبتلا به آسم، آمفیزم و برونشیت هستند هم موثر بوده و مفید است. این در حالی است که شرکتهای تولید کننده نوشابههای کولا با ترکیب این دو مادهی مفید با شکر و گاز کربن دیاکسید، آن را به نوشیدنی دوستداشتنی و درعینحال مضر تبدیل کردهاند. پس از گذشت چند سال و استقبال بینظیر مردم از این نوشیدنی مضر، شرکتهای تولیدکننده تلاش کردند تا طعمهای مختلفی را ایجاد کرده و نظر طیف گستردهتری از مردم را به این نوشیدنی جلب کنند. امروزه طعمهایی نظیر پرتقالی، لیمویی، انگور و... نتیجه تلاشهای این شرکتها بوده و توجه بسیاری از طرفداران این نوشیدنی را به خود جلب کردهاند.
دیدگاه خود را بنویسید